۲۷ تیر ۱۳۸۹، ۱۳:۴۵

تمام کارکنان گروه خودروسازی سایپا سهامدار می‌شوند

مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا از برنامه های این شرکت برای سهامدار کردن بیش از 20 هزار نفر از کارکنان و کارگران این گروه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نعمت الله پوستین دوز در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه سرمایه گذاری کارکنان سایپا گفت: شعاراصلی ما در گروه سایپا این است که همکاران خود را به جای پولدار شدن، سرمایه دار کنیم.

وی افزود: در همین راستا گام اول برای رسیدن به این شعار را با واگذاری بخشی از سهام شرکت "خدمات فنی رنا" به گروه سرمایه گذای کارکنان سایپا محقق کردیم. واگذاری بخشی از سهام سایپا به این شرکت هم گام بعدی ما برای سرمایه دار کردن کارکنان و کارگران به شمار می رود.

وی اضافه کرد: نگاه کلان ما در گروه سایپا این است که بخشی از مجموعه زنجیره تولید، مونتاژ و فروش خود را به شرکت سرمایه گذاری کارکنان سایپا منتقل کنیم تا ضمن تخصصی شدن فعالیت های این شرکت،تمامی کارکنان و کارگران هم از سود بالای  زنجیره بهره مند شوند.

وی استراتژی اصلی شرکت سرمایه گذاری کارکنان سایپا را تمرکز بر پروژه های کوتاه مدت عنوان کرد و گفت :تمرکز بر پروژه های کوتاه مدت و زود بازده می تواند ثبات اولیه را برای اجرای طرح های میان مدت و بلند مدت فراهم کند،امری که شرکت می تواند در آینده ای نزدیک تحقق آن را ببیند.

پوستین دوز با تاکید بر اینکه تمامی زیرمجموعه های گروه سایپا سعی کنند بخشی از پروژه های خود را به شرکت سرمایه گذاری کارکنان سایپا ارجاع دهند، افزود: با یک محاسبه سرانگشتی مشخص می شود که حداقل سودی که با ارجاع پروژه به این شرکت می تواند نصیب کارکنان شود، 30 میلیارد تومان است.بنابراین باید با مشارکت همدیگر بخشی از زنجیره نقدینگی گروه سایپا را جهت سرمایه دار کردن کارکنان وارد این شرکت کنیم.

همچنین مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری کارکنان سایپا درجلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت از ثبت افزایش سرمایه 2 برابری این شرکت از 197 میلیارد ریال به 394 میلیارد ریال خبر داد.

داود جدید بناب گفت: ما شاید تنها شرکت سهامی خاص ایران هستیم که بیش از 20 هزار نفر سهامدار داریم.

در ادامه جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه سرمایه گذاری کارکنان سایپا با مشارکت 7/74 درصد از سهامداران شرکت برگزار شد. در این مجمع غیاثی به عنوان رئیس، حسین پناه و مصدقی به عنوان ناظران و شاطری نیز به عنوان دبیر در ترکیب هیئت رئیسه حضور داشتند.

بعد از قرائت گزارش فعالیت هئیت مدیره و استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، تصویب صورتهای مالی شرکت منتهی به اسفندماه 88 ، مشروط به نهایی شدن اقدامات در ارتباط با تکالیف تعیین شده در مجمع برای گزارش حسابرسی شرکت شد.
همچنین مجمع سهامداران شرکت تصمیم گرفت سود محقق شده سال مالی 88 را به دلیل وجود بندهای حسابرسی تا تعیین تکالیف ذکر شده، تقسیم نکند.

کد خبر 1118732

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha